Slevový bodový systém

Slevový systém funguje na základě sbíraní bodů za provedené objednávky a následném využití bodů v budoucích objednávkách na slevu z nákupu. Čím více nákupů zákazníci uskuteční, tím více bodů získají. Zákazníci tedy nebudou pro jejich příští nákupy vyhledávat konkurenci, ale nakoupí raději opět (se slevou) u Vás. Jak si nastavíte parametry bodového systému je jen ve Vaší režii.

Funkci naleznete v administraci v sekci E-shop – Slevový systém – Základní nastavení můžete slevový systém aktivovat a nastavit základní parametry.

V této sekci se mohou zobrazit 3 upozornění:

  • SSL není spuštěné – což je upozornění, že by bylo vhodné mít na e-shopu aktivní SSL certifikát. Což by mělo v současné době platit obecně, ale v případě aktivního slevového systému, platí toto dvojnásob. Funkce lze však využívat i bez aktivního SSL.
  • Nevhodné nastavení zákaznické sekce – Systém bude fungovat s libovolným nastavením “Zákaznické sekce”. Doporučujeme však variantu “s automatickou registrací uživatelů”. V tomto případě bude funkce fungovat nejlépe.
  • “Slevový systém není funkční pro zvolenou šablonu.” – Pro úplně původní grafické šablony není slevový bodový systém funkční. V případě, že tuto službu budete chtít využívat, bude potřeb zvolit jiný typ šablony.

Zákaznickou sekci nastavíte v sekci E-shop – Registrovaní uživatelé – Zákaznická sekce.

Je také nanejvýš vhodné zaškrtnout volbu “zasílat zákazníkům přihlašovací údaje do zákaznické sekce v provedené objednávce”. Pokud tuto možnost nezatrhnete, zákazník si musí heslo vygenerovat sám pomocí dotazu „zapomněli jste heslo“ přímo při přihlášení.

Příklad, jak rozumět nastavení parametrů pro bodový systém (viz obrázek výše)

  • Převod hodnoty objednávky na získané body:
    za 10 Kč / 1 získaný bod. Tedy pokud zákazník provede například objednávku za 1500 Kč, získá 150 bodů
  • Převod získaných bodů na slevu v objednávce:
    za 50 bodů sleva 1 Kč. Pokud zákazník v další objednávce koupí produkt za 300 Kč a vlastní 150 bodu z předchozí objednávky, může uplatnit slevu, tedy v tomto případě 150 bodů / 50 = 3 Kč. Zákazník tedy nakoupí produkt za 297 Kč, se slevou 3 Kč.
  • Pokud by chtěl získat zákazník produkt v hodně 300 Kč zcela zdarma, musel by mít našetřeno 300 x 50 = 15.000 bodů.

Funkčnost zbývajících parametrů je snad zřejmá z jejich názvů

  • Slevou z bodů lze uhradit i poštovné a platebné
  • Slevu z bodů lze kombinovat se slevovým kupónem
  • Minimální hodnota objednávky od které lze uplatnit slevu z bodů
  • Maximální část objednávky na kterou lze uplatnit slevu z bodů

Kde se zobrazí počet získaných bodů:

  1. V zákaznické sekci eshopu (celkový počet bodů i počet bodů získaných za každou objednávku).
  2. V potvrzovacím emailu objednávky (počet bodů za každou objednávku)
  3. V administraci v sekci E-shop – Registrovaní uživatelé – Přehled zákazníků (celkový počet bodů získaných registrovaným uživatelem).
  4. V administraci v sekci E-shop – Objednávky – Objednávky (počet bodů za každou objednávku)
  5. V nákupním procesu (v košíku), jako úhrnná hodnota získaných bodů za dokončenou objednávku.

Body se připisují podle stejných pravidel jako odečítání zboží ze skladu (E-shop – Nastavení eshopu – Varianty skladu), záleží tedy na nastavení vašeho systému. V některých případech se tedy body připíší až když je objednávka ve stavu „vyřízená“.


Počet bodů získaných za produkt je dán nastaveným poměrem nebo pevnou hodnotou, bez ohledu na následně použité slevy. Je zobrazen vždy v detailu každého produktu.


Je také možné nadefinovat pro speciální počet nabízených bodů pro zvolené produkty. V administraci, v editaci produktu (E-shop – Produkty – Produkty – Ikona tužky), v políčku “Speciální body”.
Pokud zachováte hodnotu “0”, budou speciální body vypočteny podle pravidel nastavení bodového systému
TIP: Speciální časově omezené akce
Toto dočasné nastavení je vhodné použít na dočasné akce, kdy nabídnete zákazníkům časově omezenou nabídku, například “Dvojnásobná sleva za vaše body”. Tuto funkci naleznete v sekci E-shop – Slevový systém – “Vytvořit novou akci”.
Updated on Srpen 13, 2021

Was this article helpful?

Leave a Comment