1) Přejděte na adresu https://tagmanager.google.com/ a přihlašte se nejlépe pod Vaším firemním Google účtem nebo si jej založte.
2) Klikněte na Vytvoření účtu.
3) Vyplňte Název účtu (například Vaše webové stránky) a zemi.
4) Vyplňte název kontejneru (standardně adresa Vašich www stránek), zvolte možnost web a klikněte „Vytvořit„.
5) Potvrďte smluvní podmínky.
6) Zkopírujte si GTM kód, pouze vyznačenou část.
7) Vložte jej do sekce E-shop – Webová analytika – Google měřící kódy – Google Tag Manager a uložte nastavení.
8) Potvrďte kód tlačítkem OK.
9) Nyní si vytvořte značku kliknutím v menu na „Značky“ a následně na tlačítko „Nová„.
10) Pojmenujte si značku a klikněte na konfigurace značky.
11) Vyberte typ značky Google Analytics: konfigurace GA4.
POZOR – Zde se může zobrazení lišit – pokud nevidíte možnost Google Analytics: Konfigurace GA4, zvolte možnost Značka Google a dále postupujte dle návodu.
12) Nyní přejděte do administrace Google Analytics. Stiskněte Nastavení a Datové streamy.
13) Vyberte odpovídající datový stream.
14) Zkopírujte si ID měření.
15) Vložte do Google Tag Manager ID měření z Google Analytics.
16) Klikněte na spouštění.
17) Vyberte All Pages.
18) Vše uložte.
19) Nastavení je ještě potřeba publikovat.
20) Pojmenujte si verzi změn, napište si co publikujete a klikněte na tlačítko publikovat.
21) Po publikování změn se můžete pustit do návodu č.2, pomocí kterého vložíte eventy do Google Tag Manageru:
https://helpdesk.webareal.cz/article-base/vlozeni-eventu-do-google-tag-manageru/
NEJČASTEJŠÍ CHYBY PŘI NASTAVENÍ:
- Zkontrolujte, zda máte ve svém e-shopu zapnutou cookies lištu. V administraci e-shopu v sekci Nastavení – Nastavení webu – Nastavení zobrazení zkontrolujte, zda máte aktivní kolonku „Oznámení o souborech cookies:“ a „Nová cookies lišta:„. Zkontrolujte také, že máte v textu cookies lišty vložen odkaz pro rozkliknutí detailu: ##COOKIES_DETAIL## (začátek odkazu) a ##COOKIES_DETAIL_END##