Jak si zprovoznit diskuzi na vašem eshopu přes největší sociální síť na světě? Jak umožnit pohodlné diskutování přes všechny typy zařízení (mobily, tablety i počítače)? Jak mít diskuzi pod kontrolou? To si nyní ukážeme.
Jak bude diskuze na vašem eshopu vypadat?
Ještě upozornění – doporučujeme před spuštěním facebook diskuze se ujistit, že máte na eshopu aktivované https. Pokud si diskuzi zapnete a v budoucnu byste přecházeli z http na htttps, tak můžete o všechny komentáře v diskuzi přijít. Https si můžete snadno zaktivnit podle tohoto návodu.
Pojďme si vše zprovoznit. Není to nic složitého. Nejdříve půjdeme na tuto adresu:
https://developers.facebook.com/
Pokud nejsme přihlášeni v prohlížeči do našeho FB účtu, je potřeba se nejdříve přihlásit kliknutím na tlačítko Log In.
Poté se pomocí přihlašovacích údajů přihlásíte.
Když jsme přihlášeni, klikneme na možnost My apps.
V dalším kroku klikneme na zelené tlačítko Create App.
Nyní vybereme první z nabízených možností a klikneme na modré tlačítko Next:
V dalším kroku vepíšeme Název aplikace (Add an app name), Kontaktní email a klikneme na zelené tlačítko Create app.
A jsme u cíle. Vygeneruje se nám číselný kód, který si zkopírujeme.
Půjdeme v administraci našeho eshopu do šedé sekce Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení.
Zde si můžeme povolit Facebookovou diskuzi u článků nebo produktů. Můžeme pochopitelně zaškrtnout obojí. Níže vložíme zkopírovaný kód.
Kde najdeme všechny příspěvky?
Nyní se podíváme na náš eshop, kde již uvidíme možnost vkládat příspěvky. Stačí kliknout na Moderation Tool.
Tím se dostaneme do prostředí, kde můžeme spravovat všechny komentáře z celého eshopu.
Přidání dalších správců
Chcete, aby vám spravoval diskuzi někdo jiný? To není problém. Stačí přidat ID (identifikátory neboli čísla) správců. Každý profil na facebooku má své ID číslo. Stačí tedy, abyste si nechali od člověka, který se vám bude o diskuzi starat, zaslat jeho ID profilu. Jak ho získá?
Po přihlášení na facebook stačí kliknout na ikonu svého profilu nahoře na liště.
Uvidíme číselné ID přímo v adrese. Toto číslo si zkopírujeme.
Vložíme ho do políčka ID Facebook správců. Pokud bychom přidávali více správců, tak bychom hodnoty oddělili středníkem (bez jakýchkoli mezer).
Může se také stát, že profil nemá ID přímo v adrese. Nic se neděje. Jen se zkopíruje adresa celého profilu (např. https://www.facebook.com/david….).
Půjdeme na tuto adresu:
Zde celou zkopírovanou adresu vložíme a klikneme na Find numeric ID (najít číselné ID).
Zjistíme si ID daného člověka a to vložíme do eshopu na stejné místo, jako jsme si ukazovali výše. Nyní tedy již víte, jak na to.
Jak se přidaní správci dostanou do prostředí, kde mohou spravovat veškeré komentáře? Opět stejným způsobem. Stačí pokud kliknou na možnost Nástroj pro moderaci u příspěvků.
Máme pro vás tip. Pokud by správci odkaz Moderation Tool neviděli, tak mohou použít následující postup.
Pokud se vám nechce čekat, než si facebook vše zaktualizuje a objeví se Moderation Tool (může mu to trvat i několik dnů), tak mu můžeme trochu pomoci. Zkopírujeme si adresu z našeho eshopu, kde tyto komentáře máme (jakoukoli). Jen nebudeme kopírovat koncovku „?tab=comment“. Vše je vidět na následujícím obrázku.
Nyní půjdeme na tuto adresu:
https://developers.facebook.com/tools/debug/
Zadáme do políčka zkopírovanou adresu a klikneme na políčko Debug (Poladit).
Nyní už jen klikneme na políčko Scrape Again (Znovu načíst).
Nyní již možnost Moderation Tool uvidíme a můžeme na ni kliknout.
Barva Facebook diskuze
Ještě jsme pro vás připravili jednu vychytávku. Můžete si zvolit barevné schéma facebook diskuze. Vybrat si můžete mezi Světlou a Tmavou variantou.
Tmavou variantu použijete v případě, že máte světlé pozadí.
Pokud máte tmavé pozadí, tak doporučujeme světlou variantu, aby diskuze byla dobře viditelná.
Dobrý den, jde tato diskuse dát i na Facebook přes Bussines manager?
Dobrý den Libore,
jestli myslíte, aby se komentáře mohly dostat na Vaší facebookovou stránku, tak to bohužel nelze. Facebook tuto možnost v listopadu minulého roku zrušil. Zkoušeli jsme tuto funkci zprovoznit, ale už to bohužel není možné.
David
Děkuji za odpověď , já spíše myslel jestli toto nastavení lze provést v Bussiness man. a ne v soukromém účtu? Děkuji a hezký víkend. Libor
Dobrý den Libore,
obávám se, že to možné nebude. Je zapotřebí mít založenou developerskou konzoli (viz návod výše). Nenašel jsem v Business manageru možnost konzoli založit přímo z manageru.
David