Oznámení

Vyskakovací oznámení vám umožní oslovit návštěvníky vašich eshopů. Můžete si nastavit obsah vyskakovacího oznámení i to, kam se návštěvník dostane po kliknutí.

Nejdříve se pojďme podívat na to, co vyskakovací oznámení umí. Jedná se o oznámení, kde si nastavíte vlastní Titulek oznámení (např. Šťastné a veselé vám všem), poté Text zprávy (např. Speciální vánoční nabídka – využijte naši 20% slevu…..) a URL adresu, kam se uživatel dostane, pokud na oznámení klikne (např. URL adresa nějakého produktu nebo sekce na eshopu, kde máte akci detailněji popsanou, nemusí se jednat o adresu na vašem eshopu). Následně si ještě zvolíte obrázek, který bude vedle textu. Podívejme se na následujících obrázcích, jak a kde se může vyskakovací oznámení zobrazovat.

Pokud návštěvník eshopu navštíví váš eshop, tak po nějaké chvíli (kterou si můžete sami nastavit) na něj vyskočí oznámení, které můžete vidět na následujícím obrázku.

webareal_oznameni_8

Další situací může být, že návštěvník navštíví váš eshop a pak jde na úplně jiné stránky (např. na alza.cz). Pokud je ale stránka s eshopem stále aktivní v jiném okně, tak i zde se návštěvníkovi zobrazí oznámení a vůbec nevadí, že si nyní prohlíží jiné stránky.

webareal_oznameni_9

Stejně tak, pokud návštěvník navštíví váš eshop a poté si minimalizuje prohlížeč (dá si ho na lištu na ploše) a začne pracovat na ploše svého počítače (např. se začne probírat obrázky ve svých složkách), tak i za této situace na návštěvníka vyskočí oznámení.

webareal_oznameni_10

Nyní se přesuneme do administrace a podíváme se, jak si vyskakovací oznámení nastavit.

Půjdeme do oranžové sekce Aplikace -> podsekce Oznámení. Zobrazí se nám stránka, kde uvidíme seznam našich vytvořených oznámení. Pokud jsme zde poprvé, tak žádná oznámení zatím neuvidíte. Klikneme na políčko Přidat oznámení.

webareal_oznameni_1

Otevře se nám formulář, který si nyní projdeme. Nejdříve musíme zadat Titulek oznámení (v našem ukázkovém oznámení to byl text Šťastné a veselé vám všem). Následně zadáme Text zprávy, který je v maximální délce 100 znaků. Ještě vložíme URL adresu, kam se má návštěvník dostat po kliknutí na oznámení (např. URL adresa konkrétního produktu, sekce s informacemi o slevové akci nebo kamkoli jinam – nemusí to být URL adresa na vašem eshopu, může se jednat o jakoukoli adresu).

webareal_oznameni_2

Následně nahrajeme obrázek (v naší ukázkové zprávě se jednalo o oranžového santu). Klikneme na Vybrat soubor a z našeho počítače vybereme vhodný obrázek (rozměr obrázku může být maximálně 192 x 192px, ale může být i menší).

webareal_oznameni_3

V další části formuláře si nastavíme Prodlevu a Dobu zobrazení. Oba dva údaje se zadávají ve vteřinách. Prodleva znamená, za jak dlouho se návštěvníkovi oznámení zobrazí (pokud prodlevu nastavíme např. na 15 vteřin, tak se oznámení zobrazí po 15ti vteřinách od chvíle, kdy návštěvník na náš eshop přišel). Doba zobrazení udává, jak dlouho se bude zobrazení zobrazovat (pokud zadáme např. 10 vteřin, tak po zobrazení oznámení uplyne 10 vteřin do doby, než oznámení zmizí).

webareal_oznameni_4

Můžeme také zadat zveřejnění, od kdy do kdy se má oznámení zobrazovat. Stačí do políčka kliknout a zobrazí se kalendář. Pokud vybereme např. zveřejnit od 12.12.2016 do 20.12.2016, tak se oznámení začne zobrazovat od půlnoci 12.12.2016 (tedy od 0:00 12.12.2016). Oznámení se bude zobrazovat do půlnoci 20.12.2016 (tedy do 23:59 20.12.2016). Důležité je, že oznámení se bude návštěvníkovi zobrazovat jednou každý den. Pokud návštěvník 3 dny za sebou navštíví náš eshop, tak se mu 3x oznámení zobrazí. Nyní máme vše nastavené a stačí kliknout na políčko Uložit.

webareal_oznameni_5

Pokud nastavíme oznámení, tak v přehledu uvidíme i základní statistiky. Jedná se o tři sloupečky: Počet zobrazení, Počet kliknutí a Míra prokliku.

webareal_oznameni_6

Počet zobrazení – udává, kolikrát se oznámení zobrazilo (kolikrát na někoho vyskočilo),

Počet kliknutí – udává, kolikrát bylo na oznámení kliknuto (kolikrát návštěvník na oznámení klik a dostal se na námi zadanou URL adresu – otevře se v novém okně prohlížeče),

Míra prokliku – vypočítá se jako počet kliknutí / počet zobrazení a udává se v procentech.

Příklad: pokud se naše oznámení zobrazí 100 krát a 32 krát na něj bude kliknuto, tak míra prokliku bude (32 / 100) = 0,32 * 100 = 32 %. Čím vyšší míra prokliku, tak tím bylo oznámení úspěšnější.

webareal_oznameni_7

Updated on Září 5, 2017

Was this article helpful?

Leave a Comment