PPL parcel a PPL ParceShop

OBJEDNÁNÍ PŘEPRAVY

V případě, že využíváte pro doručení svých objednávek PPL dopravce (popis jak nastavit dopravcce neleznete zde) můžete využít pro objednání přepravy hromadné funkce.

Nové objednávky, které chce zákazník rozeslat PPL kurýrem nebo vyzvednout na výdejním místě PPL ParceShop, jsou v přehledu objednávek označeny logem PPL „1“. Objednávky, které jste již na PPL zaslali k doručení jsou označeny logem PPL se zeleným příznakem „2“.

Pokud chcete hromadně zásilky zaslat do PPL k vyřízení, zaškrtnete u každé takové objednávky checkbox „3“ a klikněte na ozubené kolečko „4“ hromadných operací.

Tato akce vyvolá popup okno s nabídkou všech možných hromadných operací, které můžete se zvolenými objednávkami provést. V tomto případě zvolte možnost „PPL Parcel“:

Tato volba vyvolá vlastní Export objednávek na PPL, v našem vzorovém případě jde o export 2 vybraných objednávek. První má být odeslána na výdejní ParcelShop místo, druhá doručena kurýrem:

Co všechno tato sekce nabízí:

  1. informace, které zobrazují kolik ještě zbývá pro jednotlivé služby volných zásilek. Kolik tedy ještě můžete zaslat na PPL balíků, než budete muset zažádat o další číselnou řadu čárových kódů pro označení balíků.
  2. zvolte možnost, na jakou pozici balíku budete lepit adresní štítky s čárovým kódem. Podle tohoto nastavení se vygeneruje .pdf dokument pro hromadný tisk těchto štítků.
  3. tlačítko pro rozbalení/sbalení zvolené objednávky
  4. políčko „Výdejní místo“ určuje zda si zákazník objednal dopravu kurýrem (políčko bude prázdné) nebo dopravu na výdejní místo. Pozn. pokud do tohoto políčka zadáte kód výdejního místa, které znáte, bude balík místo kurýrem doručen na ParcelShop.
  5. má-li být objednávka zaplacena dobírkou, je tato volba zaškrtnuta…
  6. … a hodnota dobírku je zobrazena v tomto místě.
  7. pokud není u objednávky vyžadována dobírka, je v tomto políčku zobrazena cena objednávky, checkbox „5“ pak není zaškrtnut
  8. u každé objednávky můžete zvolit typ služby. Standardně je předvybrána sluba PPL Parcel Private (pro balíky v ČR), pro balíky do zahraničí je předvolena PPL Parce Connect. O tom jakou službu použít, se poraďte s technickou podporou PPL.
  9. po nastavení všech parametrů klikněte na tlačítko „Exportovat“.

Kliknutí na tlačítko „Exportovat“ vypíše seznam objednávek, které jste zaslali na PPL.

Nyní můžete přistoupit k objednání svozu, kliknutím na modré tlačítko:
Jestliže máte poblíž nějakou pobočku PPL, můžete balík i se štítkem odnést osobně. Není potřeba objednávat svoz.

Tato operace vyvolá seznam objednávek. Zde naleznete graficky označené objednávky, pro které jste již objednali svoz, kterým jste zaslali informační email. Ale samozřejmě i ty, u kterých jste tyto operaci ještě neprovedli.

Zaškrtněte tedy objednávky, pro které chcete objednat svoz, kliknutím na tlačítko „Objednat svoz“:

Objednáním svozu dáváte PPL na vědomí, že chcete své balíky předat kurýrovi co nejdříve. V PPL o vašem požadavku v tento moment už ví a vyšlou kurýra. Ještě musíte na balíky nalepit štítek s čárovým kódem (kliknutím na odkaz „Štítek“) a vytisknout seznam všech předávaných zásilek kurýrovi – kliknutím na odkaz „Seznam zásilek“.

Štítky určené pro nalepení na vaše balíky jsou zobrazeny v .pdf dokumentu a můžete je vytisknout a nalepit na balíky. Takto vypadají:

A také v .pdf formátu máte k dispozici kompletní Seznam zásilek v této podobě:

Máte-li objednávky odeslané, můžete sledovat jejich stav v přehledu objednávek. Pokud zásilka byla odeslána pomocí PPL, uvidíte u ní ikonu PPL se zelenou fajfkou a barevné označení viz:


Pokud na ikonu PPL s barevným označením najedete, zobrazí se aktuální stav zásilky.

NASTAVENÍ PARAMETRŮ

POZOR: Pokud již vlastníte přihlašovací údaje do klient.ppl.cz musíte si od svého obchodního zástupce PPL vyžádat nové přihlašovací údaje a nové číselné řady pro svoz zásilek objednaných přes administraci Webarealu. Původní údaje platí platí pouze pro sekci klient.ppl.cz.

Vlastní nastavení parametrů PPL služeb provedete v sekci „Poštovné / PPL / Nastavení“. Prakticky všechny údaje, které obdržíte od obchodního zástupce PPL, zde umístíte do připravených sekcí. Především si všimněte nastavení číselných řad rozsahu zásilek jednotlivých služeb:

NASTAVENÍ EMAILU

Ve stejné sekci jako nastavení parametrů, můžete provést i nastavení informačního emailu, který můžete zasílat svým zákazníkům. Do každého emailu můžete vložit automaticky generované, příslušné hodnoty, viz obrázek:

Na konci této nastavovací stránky ještě naleznete adresu odesílatele, která se bude zobrazovat u štítků, které nalepujete na vaše balíky.

A to je k PPL dopravě asi všechno. Přejeme hodně spokojených zákazníků!

 

Updated on Březen 27, 2023

Was this article helpful?

Related Articles

Comments

  1. Dobrý den,
    nastavení PPL naráží na jeden zásadní problém a to je maximální rozměr zásilky 60x60x120cm, což se nedá nikde v eshopu nastavit. Zákazník by si vybral doručení PPL nebo do Parcel shopu, ale zásilka se nedá PPL vůbec poslat. U zásilek např. s šířkou 65 cm nebo délkou nad 120 cm musíme posílat DPD. Nevím také jak je řešeno číslo faktrury=VS, kvůly automatickému párování v bance. Navíc většinu zásilek posíláme PPL Spint (paletová přeprava) a to se vůbec nastavit nedá (zadává se rozměr a váha, popř. vícekusové zásilky…..Pravděpodobně to některým eshopům pomůže, ale nám by spíše pomohla možnost libovolného řazení produktů na první straně eshopu.

    1. Dobrý den,
      děkuji za komentář, sbíráme první postřehy s nasazením této funkce. Implementaci jsme provedli v maximálním rozsahu, dle doporučení a kontroly od PPL. Poradíme se, jak tyto další parametry do PPL implementovat.

Leave a Comment