Klíčová slova, Title a Description

Podíváme se na základní nastavení eshopu, které je pro eshop velice důležité.

 

Půjdeme do sekce Nastavení -> podsekce Nastavení webu -> Základní nastavení.

nastaveni 1

Zde nás nyní budou zajímat první tři řádky. V prvním najdeme vyplnění klíčových slov pro vyhledávače. Není zapotřebí se tímto prvním políčkem zaobírat, protože vyhledávače již neberou klíčová slova zde nastavená v úvahu. Dříve toto byla možnost, jak vyhledávači napovědět, o čem stránka je. Lidé to ale často zneužívali k zadávání klamavých klíčových slov nebo velkého množství slov. Proto vyhledávače již tato slova nepoužívají jako kritérium hodnocení stránek.

Bude nás ale zajímat druhý řádek – Popis webu neboli Description. Je to popis webu, který by měl popisovat, čím se váš eshop zabývá a co na něm návštěvníci najdou (před vytvořením doporučujeme přečíst TIP na konci článku).

nastaveni 5

 

Popis webu běžný návštěvník neuvidí. Zobrazí se na eshopu, ale jen v kódu, který si stahují vyhledávače. To můžeme vidět na následujícím obrázku.

nastaveni 4

Dalším řádkem je tzv. Titulek neboli Title. Opět napovídá vyhledávačům, o čem daná stránka je. Je ale kratší než popis (description).

nastaveni 6

 

Titulek je na rozdíl od Popisu (description) viditelný. Zobrazuje se nahoře v záložce.

nastaveni 3

TIP: Titulek a Popis se zadává také u produktů, kategorií nebo článků. Než je začnete tvořit, tak se můžete podívat na správný postup v našem marketingovém eshop kurzu do části SEO.