Propojení způsobů platby a dopravy je velice důležité, aby zákazník věděl, jak může zaplatit a jakou dopravu zvolit. Například způsob dopravy Osobní odběr budete chtít propojit jen s možností platby Pobočka Praha a nepropojovat např. s dobírkou.
Podíváme se, jak můžete nastavit automatické propojení – tedy propojení každé dopravy s každou platbou (zmíníme se i o tom, kde si nastavíte propojení jen některých plateb a doprav).
Půjdeme do sekce E-shop -> Nastavení eshopu -> Základní nastavení.
Zde si můžete zaškrtnout možnosti Propojovat nové uživatelské způsoby dopravy s platbami a naopak nebo Propojovat aktivované systémové způsoby dopravy s platbami a naopak. Platby si můžete zadávat vlastní (nové uživatelské způsoby dopravy) nebo máme připravené již přednastavené a stačí je jen zaškrtnout (systémové způsoby dopravy).
Poté si můžete v sekci E-shop -> Poštovné -> Způsob dopravy nebo Způsob platby zvolit buď systémové (přednastavené) nebo své vlastní způsoby dopravy a platby. Je to zároveň místo, kde si můžete propojit jen některé způsoby dopravy a jen některé způsoby platby. Výše uvedená možnost propojovala všechny způsoby dopravy a platby.
Ukažme si, jak budeme postupovat, pokud nechceme mít propojené všechny způsoby dopravy se všemi způsoby platby. Vybereme si jednu z předdefinovaných plateb – např. Českou poštu balík do ruky – a klikneme na ikonku ozubených koleček.
Dole klikneme na možnost Nastavení.
V daném okně si jen zvolíme, se kterými způsoby platby má být Česká pošta propojená.
Podobně vše provedeme i u vlastních způsobů dopravy.
Na eshopu v košíku vidíte, že se Způsoby dopravy a Způsoby platby propojují. Dokud nezaškrtnete způsob dopravy, tak způsoby platby jsou zašedlé.
Po zaškrtnutí některého ze způsobů dopravy jsou Způsoby platby (propojené způsoby platby) již aktivní.