1. Přejděte do sekce Nastavení – E-mailové adresy.
2. Klikněte na „Aktivovat nový způsob odesílání emailů“.
3. Vyplňte název odchozího serveru dle poskytovatele e-mailové adresy, kterou budete pro odesílání systémových e-mailů využívat. Pokud využíváte e-maily u nás, vyplníte smtpc.bohemiasoft.com.
Tip: Tip!
SMTP server pro e-maily na Seznamu – smtp.seznam.cz
SMTP server pro e-maily na Gmailu – smtp.gmail.com
4. Vyplňte port dle poskytovatele e-mailové adresy, kterou budete pro odesílání systémových e-mailů využívat. Pokud využíváte e-maily u nás, vyplníte 587.
Tip: Tip!
Port pro e-maily na Seznamu – 465
Port pro e-maily na Gmailu – 587
5. Pokud server přes který se budou e-maily odesílat vyžaduje ověření, zatrhněte checkbox. Pro e-maily na našem serveru ověření zatrhněte.
Tip: Tip!
Pro e-maily na Seznamu ověření zatrhněte.
Pro e-maily na Gmailu ověření zatrhněte.
6. Zatrhněte správný typ šifrování. Pokud máte e-maily u nás, zvolte „TLS (STARTTLS)“.
Tip: Tip!
Pro e-maily na Seznamu zatrhněte SSL.
Pro e-maily na Gmailu zatrhněte TLS (STARTTLS).
7. Do kolonky „Přihlašovací jméno“ zadejte e-mailovou adresu, ze které budete systémové e-maily odesílat.
8. Do kolonky „Přihlašovací heslo“ vložte heslo k danému e-mailu.
Alert: Alert!
Pokud chcete využít e-mail od Gmailu, je nutné mít nastavené dvoufázové ověření.
Postup je následující
-
Otevřete si v prohlížeči adresu:https://myaccount.google.com/u/2/security?pageId=none
-
Klikněte na Hesla aplikací.
-
Vyberte aplikaci a zařízení (zadejte do aplikace Pošta a do zařízení Jiný)
-
Pojmenujte si heslo, ať víte za jakým účelem jej používáte. Doporučujeme pojmenovat jako Webareal.
-
Vygenerované heslo zadejte do administrace e-shopu do kolonky „Přihlašovací heslo“.
Alert: Alert!
Pokud chcete využívat e-mail od Seznamu, je nutné využívat dvoufázové ověření.
Zapnutí dvoufázového ověření:
https://o-seznam.cz/napoveda/ucet/dvoufazove-overeni/zapnuti/
Nastavení hesla:
https://o-seznam.cz/napoveda/ucet/dvoufazove-overeni/postovni-programy/
9. Do kolonky „Název emailu“ vyplňte nejlépe název e-shopu. Tento název se zobrazí po přijetí e-mailu jako korespondent.
10. Do pole „E-mail pro odpovědi“ vyplňte e-mailovou adresu, na kterou přijde případná odpověď zákazníka.
Příklad:
Zákazníkovi přijde e-mail o přijaté objednávce a má ještě nějaký dotaz či požadavek. Klikne tedy na odpovědět na tento e-mail a tato zpráva přijde na e-mail, který jste do pole „e-mail pro odpovědi“ vyplnili.
11. Nyní nastavení uložte.
12. Pro otestování, zda jste vše nastavili správně klikněte na „Odeslat testovací email“. Pokud e-mail dorazil, je vše v pořádku.