Samba

Umělá inteligence dorazila na Webareal a do vašich eshopů. Nechte umělou inteligenci, aby vytvořila newslettery, které budou přizpůsobené konkrétnímu uživateli.

Pokud máte už jen několik desítek zákazníků, tak je určitě nad vaše síly, abyste jim tvořili personalizované emaily, kde každý email bude mít jiný obsah. Služba Samba to udělá za vás.

Jak si ji zprovoznit? Půjdete do sekce Aplikace -> Email marketing -> Samba.

Zcela nahoře můžete kliknout na Více informací a dostanete se na stránku, kde najdete důležité informace o propojení Samby a vašeho eshopu na Webarealu.

Určitě doporučujeme si tuto stránku prostudovat.

Dále v administraci eshopu vyplníte registrační formulář a z roletky můžete vybrat platební plán. Můžete ale také zůstat u plánu Silver, kde do 3.000 emailů jsou emailové služby zdarma.

Zadaný email slouží jako přihlašovací email do administrace Samby.

Níže ještě zadáváte email odesílatele. Newslettery budou mít jako odesílací email uvedený právě tento email. Kliknete na Zaregistrovat.

Nahoře je ještě možnost kliknout na Exportovat všechny zákazníky. Je možné všechny emaily vyexportovat do Samby nebo si zvolit jen určité registrované uživatele, kteří mají být do Samby odesláni (zaslání jen některých registrovaných zákazníků si ukážeme níže).

Níže uvidíte aktuální počet emailů, které budou odeslány.

Po kliknutí na Zaregistrovat se, dojde k Vaší automatické registraci a na další stránce kliknete na Potvrdit registraci a zadat heslo.

V následujícím formuláři zadáte heslo, kterým se budete chtít hlásit a kliknete na Přihlásit se. Tím se dostáváte do administrace Samby.

Pokud se nyní vrátíme do administrace eshopu, tak zde najdete informaci, jaký máte nyní zvolený plán (plán Silver do 3.000 emailů je zdarma), počet kontaktů a také doménu, přes kterou jste se zaregistrovali (jedná se o doménu vašeho eshopu).

Níže klikneme na Vygenerovat.

Tím se vygenerují všechny potřebné informace v tzv. feedech (adresy, na kterých se informace nacházejí) a ty se automaticky přenesou do Samby. Feedy jsou silně zaheslované kvůli bezpečnosti při přenosu.

Níže stále můžete měnit nastavení, jestli chcete do Samby zasílat všechny zákazníky. Pokud nechcete, tak si níže ukážeme, jak zaslat do Samby jen některé z registrovaných zákazníků a tuto možnost na následujících obrázků necháme neaktivní.

Pokud chcete zvolit jen některé registrované zákazníky, kteří mají být odeslaní do Samby, tak stačí jít do sekce E-shop -> Registrovaní uživatelé -> Přehled zákazníků.

Zde si dané uživatele označíte a kliknete na ikonu ozubených koleček.

Zvolíte možnost Manuální export Samba – přidat. Na stejném místě můžeme i zákazníky odebrat.

Pokud vás zajímají jakékoli další informace ohledně administrace Samby, tak jsme zde připravili všechny důležité zdroje (viz Jak se sambou začít) do tohoto článku.

Updated on Únor 13, 2018

Was this article helpful?

Comments

  1. Dobrý den. A jak přidat zákazníky, kteří pouze uzavřeli objednávku, ale neregistrovali se? Mají však zájem o novinky. Děkuji

  2. Hanko, v tom případě bych doporučil na e-shopu zapnout automatickou registraci zákazníků. Tzn. že zákazníka zaregistruje systém ihned po dokončení objednávky. Já to tak mám:)

  3. Mohu poprosit kde se dělá automatická registrace?hm Děkuji

    1. Dobrý den Michale,
      jestli myslíte automatickou registraci přímo na eshopu, tak ta se dá nastavit v sekci E-shop -> Registrovaní uživatelé -> Zákaznická sekce (možnost č. 2).
      David

  4. Ale keď sa zákazník zaregistruje do systému tak neznamená, že chce aj odoberať novinky. Ako tam naimportujeme zákazníkov, ktorí sa prihlásili na odber noviniek?

    1. Dobrý den Romane,
      můžete si označit pouze zaregistrované zákazníky, které chcete do Samby exportovat (viz návod výše).
      Pokud se exportují všichni zákazníci, tak je to nejčastěji proto, že odsouhlasení newsletteru se někteří eshopaři dávají do obchodních podmínek.
      David

  5. Dobrý deň . Chcem sa informovať na tu automatickú registráciu zákaznikov , je to vôbec povolené ??? Čo ak ten zákazník chce len spraviť objednávku bez registrácie a vy ho automaticky zaregistrujete a on s tým nesúhlasí ? ako to teda vlastne je ? Ďakujem za info

    1. Dobrý den, Petře,
      to, že zákazníka automaticky zaregistrujete, tak v tom problém není. Pochopitelně je zapotřebí zvážit, zda se to zákazníkům bude zamlouvat nebo ne. Pokud nebude registraci chtít, tak jen registraci nebude využívat, ale zvážil bych, jaký názor si na automatickou registraci udělá (může být pochopitelně negativní). Můj zcela osobní názor je, že bych nedělal nic, o čem zákazník neví. Ale je to na zvážení každého majitele eshopu.
      David

Leave a Comment